Welcome
Login:   Pass:     Register - Forgot Password - Resend Activation

Turkish Class Forums / Turkish Movies

Turkish Movies

Add reply to this discussion
Moderators: libralady, sonunda
Movie of the week [Haftanın Filmi] Büyümektir asıl çaresizlik
1.       tunci
7149 posts
 15 Apr 2011 Fri 11:49 pm

 
HAFTANIN FİLMİ * BÜYÜMEKTİR ASIL ÇARESİZLİK
TUBA DENİZ   -   15.04.2011
Bizim Büyük Çaresizliğimiz Yönetmen: Seyfi Teoman Oynayanlar: İlker Aksum, Fatih Al, Güneş Sayın, Taner Birsel
Romanına ihanet etmeyen filmler arasında sayılabilecek Seyfi Teoman imzalı Bizim Büyük Çaresizliğimiz, aynı kıza âşık olan yakın iki arkadaşın iç muhasebesini anlatıyor. Şubat ayında Berlin Film Festivali´nde Türkiye´yi temsil eden filmde, her karakter kendine göre bir çaresizlik yaşasa da asıl çaresizliğin ´büyümek´ olduğu vurgulanıyor.

Seyfi Teoman´ın Barış Bıçakçı´nın aynı adlı romanından uyarlama filmi Bizim Büyük Çaresizliğimiz, yakın iki arkadaşın aynı kıza âşık olmasının hikâyesi, daha dikkatli bakıldığında ise iki dostun hasbıhali, aşk üzerinden yaşadıkları iç muhasebesi.

Çetin ile Ender´in dostlukları lise yıllarından bugüne miras. Oyunlar, şakalaşmalarla kurulmuş bir lisan geliştirmişler kendi aralarında. Bıçakçı´nın romandaki ifadesinden alıntılayacak olursak Çetin yaşanılacak, kitaplarının arasındaki Ender ise konuşulacak adam. İkisi bir bütünün parçaları gibi. İletişimlerinin en önemli araçlarından biri müzik, hatıraları kadar kıymetli bir paylaşım. Diyaloglarının bir başka türü de pişirdikleri yemekler. İkisi de maharetli mutfakta, bir ritüel edasıyla ayıklıyorlar fasulyeleri, pişiriyorlar köfteleri... Son dönemlerde sinemamızda sık izlediğimiz, yemek yapmaktan iyi anlayan şehirli erkek tipinin bir başka versiyonu ikisi de. Perdedeki diğer örneklerden farkları daha naif ve iyi kalpli olmaları. Büyümeye direnç gösteren bu iki koca adamın dışarıdaki hayata karşı bir korunak gibi sığındıkları mekânı ise evleri. Bizim Büyük Çaresizliğimiz´de anlatılan, imajlarla kirletilen hafızamızın neredeyse unuttuğu/unutturulan sıcak bir dostluk ve dahi aşk hikâyesi. Çevremize baktığımızda karşımıza çıkacak kadar da sahiciliği içinde barındırmakta.

Ender ile Çetin´in ileriye dönük hayallerinden biri birlikte bir evde yaşamaktır. Üç ay önce kendi zevklerine göre döşedikleri evde belli ki her şey tastamam, keyifleri yerindedir. Ta ki Almanya´da yaşayan yakın arkadaşları Fikret bir trafik kazası geçirip anne ve babasını kaybedene kadar. Ankara´da üniversitede okuyan kız kardeşi Nihal´i emanet edeceği eski dostları dışında kimseyi tanımamaktadır. İyi arkadaş olmanın verdiği sorumlulukla reddetme ihtimalleri yoktur bu teklifi ikisinin. Nihal başta gergin, ´bana iyi davranmayın´ diyecek kadar acılarına gömülmüştür. Ender ve Çetin ise yeni sorumluluklarının şaşkınlığı içerisinde, hayatlarına su gibi sızan bu güzelliğe nasıl tavır alacakları konusunda kararsız.

"İki arkadaş büyük bir çatışma mı yaşayacaktır bu aşk yüzünden? Ya da Nihal hangisini tercih edecektir?" gibi klişe sorular anlamsız bu film için. Ender ile Çetin´in büyüme serüvenlerinin bir parçasıdır Nihal. Çocukken birlikte kurdukları, aynı kıza âşık olma hayalinin gerçekleşmesi. Dostluklarının zarar görmesi bir tarafa daha da güçlenmesine sebep olacak, geride bırakacakları ´yoğun´ bir hatıra. Nihal´e karşı önce Fikret´ten ağabeylik pozisyonunu ödünç alacak, acı çeken genç kıza merhametleri ağır bastıkça ebeveynlik sorumluluğuna bürünecek, nihayetinde Nihal´in masum ve zarif tavırlarının etkisinde kalarak ona âşık olacaklardır. Ender ile Çetin yaşlarının gerektirdiği birçok duyguyu böylece tecrübe edecek, hayatın onlara yüklemeye kalktığı tüm sorumluluklardan kaçarak saklandıkları evlerinde savunmasız kalacaklardır.

Silifke´de çektiği ilk filmi Tatil Kitabı ile gündemimize giren Seyfi Teoman bu defa Ankara´ya kamerasıyla konuşlanmış. Bizim Büyük Çaresizliğimiz´e bir Ankara filmi demek mümkün. Karakterlere şehir ruhunu veriyor, şehir ise onların halleriyle yeniden şekilleniyor. Mesela yol görüntülerine sık başvurmuş yönetmen. Çetin ile Ender´in duygu hallerindeki değişimler bu sokaklardan geçmekle, Ankara´nın silüetinde gezmekle mümkün. Binaların üzerindeki bulutlar ise ikilinin duygularına tercüman. Barış Bıçakçı ile Seyfi Teoman´ın elinden çıkan senaryo, diyaloglardan ziyade mekâna, görüntülere sorumluluk yükleyen bir anlatım. Filmin dramatik yapısı incelikli bir mizah ile denge üzerine kurulmuş. Muhatap olduğumuz ´sinizmin sınırındaki ironi´ de daha çok karakterlerin geçmişleri, hayata bakış açılarıyla alakalı.

Şubat ayında Berlin Film Festivali´nde yarışan Bizim Büyük Çaresizliğimiz´in roman versiyonunda Bıçakçı, Ender´e veriyordu sözcülüğü. Onun paylaşımları üzerinden şahitlik ediyorduk hikâyeye. Filmde ise kamera Ender ile Çetin´in arasına mevzilenmiş lâkin yine de İlker Aksum´un canlandırdığı Ender´in tedirginliği, yutkunmalarında kilitleniyor filmin tüm duygu hali.

2.       tunci
7149 posts
 03 Aug 2012 Fri 10:31 am

 

Latest film of Turkish horror series ‘Dabbe’ returns to screen

ISTANBUL- Hürriyet Daily News

Director Hasan Karacadağ’s horror series ‘Dabbe’ will also be released in some European countries and Japan as well as in Turkey.

Director Hasan Karacadağ’s horror series ‘Dabbe’ will also be released in some European countries and Japan as well as in Turkey.

The horror series “Dabbe” is an example of the new horror genre in Turkish cinema, also represented by the recent movies “Okul” (The School) and “Büyü” (Witchcraft). The third installment in the series, “Dabbe: A Demon Case,” by director Hasan Karacadağ, comes to the silver screen today.

Although only 80 copies of the first film in the series, “D@bbe,” were released, it broke audience records, with 488,000 people seeing the movie in six weeks in 2006.

The title of the film, “D@bbe,” or “Dabbe-ul Arz” can be translated as “Earth Walker.” According to the Quran, the appearance of the Dabbe is one of the many signs of the approach of the apocalypse. The Dabbe is described as an entity that comes from the soil, spreads like a spider’s web, and affects many people at the same time.

‘We want to destroy clichés’
Turkish-born director Karacadağ currently lives in Japan and has made a masterful use of Japanese film techniques in the latest movie, which features young actors for the most part.

Karacadağ said he wanted to break down the idea that audiences are not interested in Turkish films, especially in the summer months, and has accordingly released his film in August.

“Many people have twisted minds: They think audiences don’t watch Turkish films during the summer season, and it is impossible to do well at the box office. But I am determined to destroy such clichés. We shouldn’t forget the tradition of Yeşilçam [Turkey’s “Hollywood” of the 1950s-70s]. We may be taking a risk, but someone has to,” said Karacadağ.

Some 200 copies of the film will be released today. “‘Dabbe: A Demon Case’ is the best horror movie I have made, and it will come out in the middle of the summer and Ramadan. I am trying to present the cinema sector and audiences with something new. I believe we will be successful,” Karacadağ said.

“Dabbe 3” tells the story of Ceyda and her family as they have metaphysical experiences. Seven mysterious nights are described in the film.

According to some information, the film is about the first metaphysical case recorded on tape, and the story is based on real cases at the Gülhane Military Medical Academy. The film will also be released in some European countries and Japan. The moment the film’s trailer was released it made headlines on important film news websites. The cast includes actors Nihan Aypolat, Koray Kadirağa, Pervin Bağdat, Elif Erdal, Mete Şahinoğlu, İsmail Yıldız, Nalan Örgüt, Elçin Atamgüç, Su Burcu Yazgı and Ceren Sertaç.

Other films Karacadağ has directed include his 1999 debut “Hummadruz”, “D@bbe” (2006), “Semum” (2007), “Dabbe 2” (2009), and “El-Cin” (2012).

 

 



Edited (8/3/2012) by tunci

Add reply to this discussion




Turkish Dictionary
Turkish Chat
Open mini chat
New in Forums
Why yer gördüm but yeri geziyorum
HaydiDeer: Thank you very much, makes perfect sense!
Etmeyi vs etmek
HaydiDeer: Thank you very much!
Görülmez vs görünmiyor
HaydiDeer: Thank you very much, very well explained!
Içeri and içeriye
HaydiDeer: Thank you very much for the detailed ...
Present continous tense
HaydiDeer: Got it, thank you!
Hic vs herhangi, degil vs yok
HaydiDeer: Thank you very much!
Rize Artvin Airport Transfer - Rize Tours
rizetours: Dear Guest; In order to make your Black Sea trip more enjoyable, our c...
What does \"kabul ettiğini\" mean?
HaydiDeer: Thank you very much for the detailed ...
Kimse vs biri (anyone)
HaydiDeer: Thank you!
Random Pictures of Turkey
Most liked
Major Vowel Harmony

Turkish lesson by admin
Level: beginner
Introduction

Turkish lesson by admin
Level: beginner